انواع زیور آلات مردانه
نوشته شده توسط : رعنا

1. ساعت مچی مردانه

یکی از مرسوم ترین و محبوب‌ترین زیورآلات مردانه، ساعت مچی است.

اغلب مردان دست‌کم دو نوع ساعت خوب دارند؛ یکی برای استفاده روزمره و دیگری ساعتی لوکس و گران‌قیمت برای مراسم رسمی و مناسبت‌های خاص.

البته در دهه‌های اخیر ساعت‌های مچی هوشمند هم جای خود در میان اکسسوری‌های مردانه باز کرده‌اند.

ساعت های مچی مردانه در طرح‌ها و برندهای بسیار متنوعی عرضه می‌شوند.

اما وجه مشترک همه آنها این است که: ساعت باید بدست غیراصلی شما بسته شود. یعنی اگر چپ‌دست هستید، باید ساعت را به مچ دست راست ببندید و برعکس.

همچنین باید مطمئن شوید که ساعت فیت دست است و از آن آویزان نمی‌شود.

2.دستبند مردانه

از دیگر اکسسوری‌های محبوب در میان مردان می‌توان به دستبند اشاره کرد. دستبندهای مردانه تفاوت بارزی با انواع زنانه دارند. در این زیورآلات از آویز یا اندازه‌های بزرگ خبری نیست و اغلب هم با متریال‌های دیگری همچون چرم همراه هستند.

شما با یک دستبند سنگی زیبا می‌توانید در یک جمع مردانه خوش بدرخشید. البته این امر به جنس و طرح دستبندی که خریداری می‌کنید هم بستگی دارد. هر چه جنس سنگ‌های به کار رفته در ساخت دستبند باکیفیت‌تر باشد، جذابیت ظاهری آن بیشتر خواهد بود. دستبندهای سنگی مردانه اغلب از سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند و می‌توانند اثر فیزیکی و روحی نیز روی فرد داشته باشند.

اولین مساله‌ای که هنگام استفاده از دستبند باید مدنظر داشته باشید این است که این اکسسوری قرار است تکمیل کننده تیپ شما باشد، نه نقطه کانونی آن. یعنی سعی کنید از دستبندهایی استفاده کنید که با تیپ و استایل شما همخوانی دارد و در اندازه، طرح و رنگ آن زیاده‌روی نکنید. مثلاً دستبند مهره‌ای / سنگی را می‌توانید با هر لباسی ست کنید. اما مثلا نمی‌توانید مدل‌های چوبی یا پلاستیکیِ کم ارزش را با لباس‌های رسمی بپوشید زیرا هیچ تناسبی با هم ندارند.

3.دکمه سرآستین

از جمله زیورآلات متداولی که مردان از آن‌ها استفاده می‌کنند، «دکمه سرآستین» است. از این دکمه‌ها برای تزیین لباس‌های رسمی استفاده می‌شود و اغلب آن‌ها را به صورت ست با گیره کراوات می‌فروشند. دکمه سرآستین از جنس‌های مختلفی چون نقره، استیل، طلا و تیتانیوم ساخته می‌شود و گاهی آن‌ها را با کریستال و سنگ تزیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

4.گوشواره مردانه

گوشواره طلا مردانه در ایران چندان مرسوم نیست اما هستند عده‌ای که از این زیورآلات برای تکمیل تیپ خود استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید گوشواره به گوش کنید، توصیه می‌کنیم با اندازه‌های کوچک و به رنگ تیره شروع کنید. اغلب مردان فقط در یک گوش خود گوشواره می‌اندازند.

گوشواره‌های ساده، گوشواره‌های میخی و گوشواره‌های تکی از جمله جواهراتی هستند که هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شوند و می‌توانید همیشه و برای مناسبت‌های مختلف از آنها استفاده کنید. فقط باید توجه داشته باشید که اگر تیپ شما رسمی است و کت و شلوار به تن می‌کنید، باید حتما گوشواره‌تان بسیار ساده و کوچک باشد تا تضادی با لباس‌هایتان ایجاد نکند.

نکته جالب در مورد گوشواره این است که اول مختص مردها بوده و سپس به تدریج زن‌ها هم به استفاده از آن روی آورده‌اند. یعنی قبل از اینکه یک زیور زنانه محسوب شود، وسیله‌ای برای نمایش قدرت، موقعیت اجتماعی و ثروت مردها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

5.گردنبند مردانه

گردنبند مردانه از گذشته‌های دور مرسوم بوده‌اند. اما همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، برای شیک و باکلاس بودن باید ساده باشید.

بنابراین، زنجیرهای نقره‌ای یا طلایی نازک و کوتاه را می‌توانید با تی‌شرت ست کنید. یا آن را زیر یقه پیراهن بگذارید که فقط بخشی از گردنبند دیده شود.

اما برای تیپ‌های غیررسمی می‌توانید از زیبایی ردنبندهای سنگی و بلند بر روی لباس بهره بگیرید.

6.پلاک

مردانی که از گردنبند استفاده می‌کنند، می‌توانند به آن پلاک هم آویزان کنند. اصولا مردان به همراه زنجیر خود پلاک هم دارند اما به دلیل این که آن را در زیر لباس خود می‌اندازند، مشخص نمی‌شود. اکثر پلاک‌هایی که مردان استفاده می‌کنند، دارای نگین و سنگ‌های زینتی نیستند. پلاک‌ها می‌توانند نشانه‌ای از اعتقادات مذهبی، علایق، سبک فکری و… شما باشند. پس بهتر است در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

7.حلقه و انگشتر

حلقه جز دومین زیورآلات مردانه‌ای است که بسیاری از مردان صرفا به علت ازدواج کردن، از آن استفاده می‌کنند و حلقه را جزئی از جواهرات حساب نمی‌کنند؛ اما کافی است نوع به کارگیری واژگان را کمی تغییر دهیم و به جای کلمه «حلقه» از واژگانی مانند «انگشتر» یا «رینگ» استفاده کنیم.

با همین تغییر نام، ممکن است بسیاری از مردان به سراغ این زیورآلات نروند! با این حال، انگشتر طلا یکی از بهترین زیورآلاتی است که یک مرد می‌تواند استفاده کند. بهتر است انگشتر را با توجه به نوع استایلی که قرار است داشته باشید، انتخاب کنید، زیرا تنوع رینگ‌ها بسیار گسترده است و دانستن کاربرد هر کدام از انواع آن‌ها می‌تواند به خوش‌پوشی شما کمک کند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby





:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: